Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 29 mars 2012

fullfart

Så var det full fart idag då. Klockan 8 i morse kändes arbetsmoralen något skakig och skral. Jag fick ett meddelande om att de jag skulle handleda hade svårt att komma ifrån på förmiddagen vilket innebar att jag inte hade bokat något förrän kl 14. Jag åt frukost och drack kaffe och fantiserade om att skolka och åka till stallet. Efter kaffet hade jag bestämt mig för att åka till den berörda förskolan och hjälpa dem med lite teknisk support...att logga i med fiber kabel och starta upp en iPad. De blev jätte glada och tyckte jag gjort en god gärning.

Så då var jag tillbaka i gamla banor igen då. Efter lunch var jag och köpte ett nytt itunes konto, åkte till kulle och laddade ner keynote och hittade två bra program för att göra egna sagoböcker med barnen. Därefter till björndammen för eftermiddags handledning innan jag landade hemma och la ytterligare tre timmar på att lära mig arbeta i de nya programmen. Det var den dagen det.

Jag är väldigt nöjd med mig själv faktiskt. Att jag lyckas rycka upp mig så där ibland. Det går väl över lika fort och man börjar tvivla igen...men men sån är jag som man kan säga om man inte vill göra något åt det.
Allvarligt så har jag bestämt mig för att jag vill jobba mer som utvecklingsledare på ett sätt eller ett annat. Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats så jag har inte jätte bråttom, hittar jag inte rätt behöver jag inte göra något alls. Men om det plötsligt skulle uppenbara sig något spännande är jag inte längre tveksam till att ta det.
Man kanske skulle sätta in en annons? Nej jag är säker på att det alldeles snart kommer hända något som visar på rätt riktning...säkert blir jag headhuntad av ett storföretag som betalar massor i lön för en förskollärare med IT-kompetens. Arbetsinsatsen kommer givetvis vara minimal...

Förövrigt dog precis min favorit karaktär i tv serien Walking dead vilket gjorde mig upprörd! Hur ska det gå nu??? kommer zombierna ta över världen? Blir jag snart en zombie av att sitta framför datorn hela dagarna?
stora frågor i en liten hjärna. Och Maken fyller 45 idag så det är väl bäst att hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar