Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 26 mars 2012

vardag

Och total kaos i hjärnan. Men oj vad skönt det var att komma till jobbet. Båda mina goa kollegor ringde i går så jag var lite förberedd. Min andra kollegas mamma hade gått bort under semestern och eftersom hon och hennes dotter jobbar på samma avdelning som mig ska alla tre på begravning...otroligt nog samma dag!
Förövrigt hade vi missat att det var teater och att jag skulle vara på heldagskurs med min chef hela dagen, vilket jag alltså inte var eftersom jag kom på det när vi började planera veckan. Man kan kanske skylla på nåt som jetlag eller att ingen påminde mig eller att jag inte hade skrivit upp i hemma almanackan. Allt hade varit lika sant men det hjälper väl inte när man totalmissar så? Mycket pinsamt att vara så mänsklig. Skönt att ha ett mänskligt arbetslag...jösses vad det var kaos hos mig idag och jag var så trött när jag kom hem.

Då var det skönt att gå ut i trädgården och klippa lite på lindhäcken...blir väldigt väl friserat och jag hoppas den inte tycker jag varit för hård mot den och för sen på säsongen. Jag skulle också behöva göra en rejäl frisering av håret för nu är det verkligen stripigt. Och jag har fått gråa hår också....funderar på att bära dem med stolthet, det blir billigare än att färja bort dem:)

Jag fick kontraktet på Fabian idag och ska betala in pengar redan i veckan för att försäkra mig om att få behålla honom ett år till. Camilla har ju köpt en ponny och de ska försöka hitta en hopp ponny till Jonte också till hösten så nästa år är det bara jag och Nattis som rår om honom. Jag hade tänkt att köra utan medryttare för att få till massor av stall tid. Kanske att jag ska se om jag kan hitta nån en dag i veckan för att hjälpa till lite men jag har inte bestämt mig än...Men att det är Fabbe vi ska ha det är vi överens om Dottern och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar