Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 31 mars 2012

helgmys

Idag vaknade maken tidigt och fixade frukost för ovanlighetens skull. sen studsade han i väg för att gå på loppmarknader hela dagen. Det kan ta tid så jag hade inte bråttom alls. Skrotade runt hemma ganska länge innan jag åkte till stallet. Jag pysslade lite extra med honom, tvättade svansen och borstade bort tre kilo päls...Det är riktigt mysigt att bara ta sin tid utan att ha något annat i huvudet. Ridningen gick ganska bra den med trots att det verkligen blåste. Måste ha varit över 20 s/m. Sanden blåste i  ögonen på mig och de sista höstlöven virvlade runt som små tornados... Fabbe var ganska lugn och jobbade på även om han blev lite distraherad till och från.

Jag hade stallet också idag. Det var ganska länge sedan jag gjorde stallet själv och efter som min kropp och hjärna inte riktigt samarbetade var jag kvar i stallet alldeles för länge. Stod och myste med Fabbes huvud i famnen ett långt tag innan jag tog tag i golvsopning och foderfix.

Väl hemma var maken något upprörd över att jag var så sen...Jag frågade i går om vi skulle hitta på nåt men då visste han inte vad han ville göra...man borde vara tanke läsare. Han hade varit i affären och handlat massor av god mat förstås så det blev mysigt ändå.

Årets första grillning i Sverige i solskenet. Något kallt förstås men med en mössa och ett glas rött uthärdade jag snällt matlagningen idag. Planen var att hinna se en film innan Earth Hour och en efter men vi fick sätta på paus en timme mitt i. Intressant vad som händer med samtalet i rummet när man släcker ner och tänder lite ljus. Dottern pratade om vilka böcker som är de bästa vi läst. Det blev en liten lista innan vi kunde se klart filmen...och en del praliner med för den delen så nu har jag lite ont i magen igen. Helt klart läge att lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar