Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 27 mars 2012

Tömkörning

När jag kom till stallet idag hade klockan blivit mycket. Nattis dök upp strax efter och kom ut ur sadelkammaren efter två minuter och sa att hon inte hade ridkläder eftersom de var hemma i tvätten...jaha det var det. Jag föreslog tömkörning istället men hon var först ganska ledsen...


Fast när vi kom upp i paddocken var hon glad igen och ville gärna lära sig tömköra. Det visade sig att hon var en naturbegåvning (såklart) och kunde styra både på spår och serpentinbågar...Fabian är ju väldigt trygg och lätt så jag lät henne trava honom på volten också och det gick bra.

Själv tränade jag på att göra bra övergångar. Jag tror han tycker det är jätteroligt! Lite busig blir han och vill inte alls stanna alltid men det är väldigt roligt att se honom med såpas mycket bjudning. Vi lyckades perfekt med galoppfattningar idag. Till och med från halt. Med tanke på att han troligen inte blivit tömkörd så mycket har han lärt sig så otroligt mycket på det här året. Första gången förstod han inte att han skulle gå framåt när jag var bakom...

Det var väldigt skönt med ett bra avslut av dagen. Jag hade möte med En chef efter jobbet och tyvärr fick jag inte alls det besked jag hoppats på. Istället för utökad IT tjänst blir den minskad nästa höst...en stor besvikelse för jag hade nånstans hoppats på att kunna jobba 40-50% med detta framöver...nu  blir det bara 15... Mötet var annars jätte bra och jag får säga att jag tycker bättre och bättre om honom för varje möte vi har. Jag håller nu tummarna för att det blir mer i framtiden eller att jag hittar någon annan möjlighet att få jobba vidare med Digitalkompetens utbildningar i större utsträckning.

So so...dagen sammanfattas alltså i både sol och regn...trots att solen varit underbart vårvarm hela dagen:)

1 kommentar: