Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 16 augusti 2012

Äntligen Hemma

Inte inrednings programmet för det är helt ointressant för oss som inte lider av renoveringshysterin som verkar ha drabbat resten  I-världen.

Nej jag pratar Ponny såklart, detta vi laddat för i flera veckor! Efter att ha lyckats få på transporten på dragkroken åkte vi iväg. Berättade jag om hur smart jag var i går? Efter att jag varit så duktig och parkerat? Då jag plötsligt fick för mig att det behövdes lite mer smörja på de rörliga delarna och började dra lite i spaken som håller stödhjulet uppe?


Jaså jag skrev inte om det...kanske för att listan på dumheter jag tar mig till med min transport börjar bli så lång att pinsamt bara är förnamnet. Det krävdes alltså en hyfsat stark man för att hjälpa till idag och lite meckande....Men sen bar det i väg. Vi fick vänta ett bra tag på att alla papper skulle bli klara. I år fick vi inte med vare sig foderstat eller skötselråd för "ni kan ju häst" redan....Som sagt hade de sett honom när han var som fetast förra året hade de kanske inte sagt så... eller om de sett mig tillsamman med min transport...

I varje fall imponerade vi stort och fick på Fabian utan linor efter bara fem minuters övertalning i stillhet.
(Här står jag väl bra och tittar in?) och resan hem gick utan missöden. Vi lastade av och Fabian försökte visa vem som bestämde genom att kliva rakt över Nattis och trampa på henne och sen dra i väg in i gröngräset. Nattis visade vem som egentligen bestämde med en snärt..Lite NH-träning är onekligen på sin plats...
Men vad kan man säga, stackars ponnyn har ju gått i grushage hela sommaren och inte fått beta, bara jobba...

Men nu är han där han ska vara och ihopsläppet med Piccolina gick så lugnt, de tittade på varandra på avstånd och sen betade de vidare. De gör kanske upp i natt.
Äntligen tillbaka i hagen:)
Jag har bokat en tid i verkstaden för att justera bromsen. Minst 800 kronor och det bara om det ser bra ut och bara är en enkel justering! Fy...Med färgen och ombesiktningsavgiften har jag snart gjort av med det jag prutade på den. Tur att jag prutade i varje fall.. Nu är det bara Hovslagare och veterinär som saknas för att allt ska vara färdigt för årets stora hästsäsong.

Vi såg en räv i stallet idag. Den vi väntade på när vi tvättade transporten. Riktigt nära var den och otroligt fin. Ingen skabbräv det där fast den borde ha lärt sig att vara rädd för folk...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar