Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 18 augusti 2012

hästlivet

Då var man tillbaka i hästlivet igen då! Så härligt det kändes att åka upp till stallet i förmiddags. Vi träffade Nattis kompis Thea och hennes mamma Anki så de får lära sig lite om hur man gör i vårt stall. Fast nu är ju stallet inte helt färdigt så hästarna går ute och de ska de få göra så länge det finns mat och vädret tillåter. Fabian ser bättre ut än förra året men han har lagt sig till med lite ovanor som han helt enkelt får lägga av med. Jag vet tex att han inte är rädd för flugsprayen den har jag sprutat på honom så många gånger innan sommaren men nu fjantar han runt innan han förstår att det inte hjälper...

Vi började med att rida ut en sväng med Kajsa och Piccolina. det gick ju bra, Fabbe gick snällt först. Sen fick Piccolina för sig att hon inte kan gå över murar så jag fick hjälpa henne med mitt finaste sto handlag. Jag gillar inte ston... "Skicka in en förfrågan skriftligt och i två exemplar" brukar man ju säga...Det var en tacksam tjej efter att vi fick över henne tillslut.

Nattis fick en återupplevelse av förra årets envetna ponny när vi skulle in i paddocken och Fabian bestämt gick till stallet. Många spörapp på bogen och halva bettet genom munnen senare vann hon den drag kampen. Vi får sätta på honom andra tränset med nosgrimma  på tills han slutar upp med de fasonerna. För övrigt såg han pigg och glad ut. Tog fel fattning i vänster två gånger men konditionen är nästan som innan sommaren tack och lov.

Jag satt upp för att skritta en sväng, min skyddsväst låg i skåpet och man ska ju inte rida utan. Sen blev det lite trav och till och med ett par galopper ändå och även om det tog ett par varv extra för att få honom att spåra så fick vi till en helt ok form för att vara första ridpasset på två månader. Gud vad skönt att rida igen!

Nu ska vi åka hem till mamma och äta lite kräftpaj så jag behöver inte ens laga middag i kväll! Kanske en flaska vin blir perfekt lördag kväll också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar