Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 5 september 2013

Bra flyt

Jo det funkade idag som det var tänkt med en liten förskjutning... Felix gick på transporten utan att blinka och så åkte de i väg till alekliniken. Visade sig vara kotledsinflamationer och förslitningar. Inga pålagringar dock och en god prognos. Nu ska han vila några dagar innan han får komma ut i egen hage och sen sättas igång för hand i tre veckor. Trist för Thea och familjen att det börjar så dåligt med första hästen. Jag minns våra tre fyra första försök till "hästägare"'halta, lytta eller galna...

Fabian fick nya skor och verkades ovanligt medgörlig. Jag var borta en timme från jobbet sammanlagt och hälften av det var rast. Bra för en dag så där. Vädret har ju varit halv bra och jobbet var ovanligt tungt. Många är nog lite trötta och små snuviga så det blir lite fler konflikter att hantera. Men jag är bra på att bukandas och direkt efter jobbet fick jag jobba med kroppen. 16 påsar med fem kilo i varje fyller inte sig självt. Nattis hoppade lite men tyckte Att bjudningen var dålig. 

I morgon är det äntligen fredag och jag ser fram emot att ha en lugn helg utan måsten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar