Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 6 september 2013

Fredag...

Jes! Fredag är bradag. Hade en bra planering med kollegor på förmiddagen och passade grannavdelningens barn på eftermiddagen. Faktiskt det enda jag känner mig lite kluven till på nya jobbet. Hela fredagen går åt till planeringar som visserligen är viktiga men tar hela dagen i anspråk. Inte direkt tid att göra något bra med barnen då...inte särskilt effektivt heller för planeringen ska börja halv nio och vi är inte klara att starta på riktigt förrän strax innan nio...så då har jag klagat lite. Måste bara säga att jag tyckte att vi fick bättre planering på kulle när alla var schemalagda till sju och tog planeringar på eftermiddagarna när det var lite färre barn. Då hade jag minst fyra och en halvtimme varje vecka,mgemensam och enskild som det behövdes. Nu får man vara glad att man får ihop två. När jag sen jobbar mitt på dagen varje vecka så har jag varken de där goa morgontiderna eller sen eftermiddagstid när man kunde pyssla lite medan barnen lekte. Annars trivs jag som fisken i vattnet. Mycket utmanande diskussioner med duktiga kollegor. Jag känner också en stark lust att förkovra mig som varit borta sen jag studerade sist, den där 15p kursen i pedagogisk dokumentation...hua...

Efter jobbet stannade jag till och gav Felix metacam, tempade, fodrade och pussade på Fabian i hagen. Det tog väl 25 minuter och sparade Theas familj flera timmar. Ännu ett skäl till att älska att jobbet är så nära stallet. Fick en fin återkoppling från en oväntad förälder idag också så jag älskar mitt jobb just nu :)

Hemma kröp jag snabbt upp i hammocken med en bok för att ligga där ett par timmar men när maken kom hem och lockade med en promenad drog jag på mig träningsbyxor och hängde på. Över en timmes promenad i kuperad terräng känns i kroppen, främst knät,  men jag kunde sätta i mig en onyttig middag med vin utan minsta dåligt samvete. Imorgon ska bli värmebölja igen. Ska träffad mamsen och gräva i trädgård och njuta av att det fortfarande är sommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar