Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 18 mars 2014

Halva

Ja halva veckan är klar...vi jobbar så mycket på dagarna och med förarbete och efterarbete blir det ändå lite drygt en heltid under ALP veckorna. Så på fredag är vi lediga. Om vi är klara med arbetet vill säga för hur som haver ska det bli en bra och utmanade presentation till den 1 april då det är Återkopplingsmöte. Vi är klara med själva uppdraget, nästan...det återstår ett samtal i morgon bitti. Sen är det bara sammanställningen kvar. Jag kunde inte låta bli utan satt här och började så smått på en struktur i Keynote. Det ska vara tydligt, enkelt, proffsigt och väldigt snyggt. Nemasproblemas...och vips så gick det en timme eller två.

Efter dagen på skolan promenerade jag hem till mor i pissregnet. Vi skulle pyssla lite i trädgården men bestämde att vi skulle ta skräpet till Hultet i stället. Det var nog en bra tanke faktiskt, nu syns vad som behöver göras till festen och vi slapp stå ute i regnet extra länge. Och jag han ju jobba lite innan jag lagade mat. Är man inte i stallet så finns ju inte så mycket annat att göra. 

Imorse vaknade jag kanske inte utvilad men ganska full i skratt. Jag hade drömt helt galet om en universitetsstad med ynglingar som drack öl på ett torg...själv var jag tvungen att mjölka kor på Kåhögsgård och skrapa ut koskit med nån sorts skrapa. Bonden där skulle på semester och jag fick vikariera. Det var inte så dumt. Ännu mer skrattade jag när "bonden" själv kommenterade detta på riktigt med ett glatt, välkommen! På Facebook. Man kanske ska nytta karriär och bli kovikarie i stället? Jag har ju alltid drömt om att bli månskensbonde så varför inte?

En god dröm och natts sömn gör under för humöret. Om vi bara klarar oss fram till tisdag om en vecka då vi besiktigar hästen blir jag så nöjd. Det är ett aber att vänta och oroa sig...equiterapeuten skrev att han kommer och gör en grundlig genomgång men att det inte går att lämna några garantier på endast ett besök. Hade varit bra att göra två eller tre behandlingar med några veckors mellanrum, såklart. Det hade varit säkrare och, om man får säga, en säker inkomstkälla för honom...nu har Jill ett stort förtroende för killen i fråga så jag får väl hoppas att han inte är en pengamjökare. Nåväl med hans bedömning och en vetrinärbesiktning borde vi vara säkra...nu gäller det bara att det blir positiva bedömningar, vi är skitnervösa faktiskt...Nattis har redan skissat på ridschema så vi vet vem som rider när och vem som rider vem. Snälla gör oss inte besvikna.

Vår lilla galna kissekatt börjar bli vuxen. I går hörde jag för första gången det där lite mörkare mars ljudet...och i morse var hon aningens mer kelen än vanligt...vi har inte sett några nyfikna hankatter i området. Än.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar