Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 20 mars 2014

Långdagar

Verkligen...lång dag! Och fantastiskt rolig och stimulerande! Vi jobbade hur länge som helst på presentationen, den ska bli utmanande och upplyftande. Och sen har ju jag fått ansvaret för att se till att den blir snygg och fungerar...verktyget blir Keynote med inslag av roliga appar...sen ska det vara en röd tråd genom som är lätt att följa och som verkligen speglar verksamheten. Vi har kommit fram till några utvalda aktiviteter som förhoppningsvis kommer starta igång utvecklingsprocesser och gör alla glada och aktiva. Frän början vid åtta i morse var tavlan ett stort kaos som under många timmar kokats ihop till vad vi tror kan fungera. Det ser i varje fall bra ut...

Eftersom vi jobbade väldigt sent fick Nattis göra stallet själv och jag kom dit precis i tid för att sopa av stallgången när hästarna var inne. Jag behövde inte ens byta om vilket sparade mig lite tid. Hemma var maten fortfarande tillräckligt varm för att jag skulle bry mig om att lägga den på en tallrik. Jag har varit hungrig hela dagen så jag undrar om det är lite magkatarr som spökar tillslut? Nåväl skit i det nu, jG har massor att göra...

Och det fanns ett lite problem som vi inte löste idag. Hur får jag in en film från en iPad till en annan så att sen går att lägga i Keynote? Det måste finnas en smart lösning. Vi har provat Dropbox, driven dela bildström och mejla...jag försöker lägga från datorn till min iPad via sladd och via strömmar...i slutändan blev lösningen en långsökt en.

Filmen ligger på youtube och en länk på en bild kopplar upp oss direkt. Men för att komma tillbaka till presentationen måste man stänga ner youtube och öppna Keynote igen...inte snyggt men det funkar...om någon vet hur man gör detta smidigt...alltså skickar en film från iPad till iPad i KAMERARULLEN så tar jag tacksamt emot... 

Nu är klockan halv tio och det är dags att lägga ner för idag. På onsdag ska vi träffas och ha afterALP och jG misstänker att vi lägger sista handen vid presentationen då...och då vill jag vara helt klar ned en perfekt lösning...

Imorgon ska vi i varje fall försöka ta ut den tid vi kan som ligger utöver de 80 timmar vi haft. Alltså ledig fredag! Jag ska på ett möte på morgonen bara och sen är det häst som gäller.

Först ner till vallda för att låta equiterapeuten kolla Manolito och sen till stallet för nu är det min tur att rida tillslut!  Har inte ridit på nästan två veckor så det ska bli roligt. Fabian var himla duktig i går trots allt. Han kämpar på vår gamle skrot...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar