Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 11 maj 2014

Söndag med helgro

Ja efter lördagens helt fantastiska väder, underbara vänner och allmänt lyckorus kunde ju söndagen ha startat bättre. Jo man förtjänar det ibland men i morse vaknade jag pigg och ganska utvilad. Laddade med en stor frukost, GP och kaffe i väntan på första ridlektionen med Manolito. Men så fick jag sms om att Jills stallpersonal var sjuk så hon var tvungen att rycka in. Besvikelsen la sig när vi snabbt hittade en ny tid, redan i morgon. 

Miriam ringde och hade av nån mysko anledning glömt sin laddare hos mig så innan frukosten var uppäten satt vi vid bordet och småpratade om livet. Dagen kunde ha börjat sämre. Man kunde ha varit bakis med tanke på att det var fest...men eftersom jag visste att jag skulle rida tog jag det ganska lugnt så nu satt jag och mådde prima och hade inte mycket att göra.

Mamma behövde hjälp med treoinköp då hennes nacke stelnat till så jag bytte om från ridkläder till jeans och åkte. Vi satt också och pratade en liten stund och åt lite bär till kaffet. 

Jonte ville ha hjälp med att köpa en bäddsoffa till sitt rum (hur den ska få plats förstår jag inte) och jag hade lovat att köra. Så det blev en tur till Hööks för inköp av ridflugtäcke och sen en sväng på Ikea. Det var riktigt mysigt och när vi kom hem sprack det upp och solen värmde igen. 

Jag bestämde mig för att grilla, igen. Det finns inte mycket som slår grilltider. Nu grillar jag visserligen från mars till november men det är bäst när man kan stå ute och filosofera medan maten blir klar. Jag har ett problem bara och det är det där med betingade vanor... Jag vill gärna ha mitt glas med rödvin till men grillar man så fort solen lyser blir det lätt lite mycket både för lever och midja:) Idag fixade jag i ordning en alkoholfri liten smarrig drink med frysta jordgubbar och limemixen som blev kvar igår...och så en skvätt bubbelvatten...över förväntan och lika livsnjutningsgivande som vinet faktiskt. Köttet jag grillade idag kom från årstidernas ekologiska och kravmärkta köttlåda. Jag är väldigt nöjd med kvaliteten på köttet, det var super mört och smakrikt. Biff med kappa som jag skar i två cm skivor och marinerade med lite vitlök och rosmarin. Serverade rostade rödbetor med persilja och balsamvinäger och matvete till...mycket gott och miljövänligt, man får ju kompensera för grillningen och köttkonsumtionen.

För övrigt en skön söndag utan stall men med lite trädgårdstid efter maten och filmen. Nu är jag nästan redo för en ny vecka och var det inte för att jag satt massor av linex på nacken så det svider hade jag nog somnat gott för länge sen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar