Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 24 maj 2014

Spa mm

Vilken fantastiskt rolig dag det blev idag! Åkte buss tidigt med nya/gamla jobbet till Varberg på konferens/spa. Asia spa var det vilket var helt ok framför allt om man är lite lagom helig och newageig. Det är inte jag. Inte heller mina nya och gamla kollegor...vattenkrig var inte uppskattar från personalen av nån anledning så några fick känna på hur det känns att bli hyschad på när man bara har lite roligt. Helt omsättbart i barngruppsarbetet. Jag skulle ju nu aldrig göra något sådant först...bara försvara mig... Nåväl efter lite uppsträckning njöt jag av både mörkerrum och vattenbassänger. Lunchen var också helt otroligt god men det jag tar med mig mest av dagen var förmiddagens arbetspass med dramabruket. Så otroligt duktiga tjejer som ledde arbetet som hade fokus på delaktighet och inflytande. Roliga lekar och övningar som både fick oss att växa och utmanade i tankar. Helt enkelt skitnyttigt och vansinnigt mycket skratt. 

Kände mig också väldigt välkomnad tillbaka till mitt gamla område. Både av människor jag känner väl och sådana jag bara känner lite grann och kanske inte förväntade mig det av...myckt roligt och skönt, som att komma hem och dra på sig flanellpyamasen, kanske tillfälligt men väldigt välkommet för mitt självförtroende. Jag var lite trött på vägen hem så när några gamla kollegor hoppade av för att gå på afterwork bangade jag ur helt och fortsatte hem till familjen. Maken hade förberett grillen så allt jag behövde göra var att vända köttet och hålla vinglaset. 

I morgon ska vi ha cykelfest så jag lyckades hitta en cykel att låna på lagom avstånd och fick ett glas rosé på köpet. Jag tränade även lite på att Cykla  innan jag nu nästan stupar av trötthet. Nya tag i morgon alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar