Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 18 maj 2014

Stilla vår regn...

Det känns som sommarregn...kanske är det sommar? Idag red vi ut ganska tidigt, redan vid elva vilket är tidigt för oss i den här familjen på en söndag. Solen sken och det var nästan för varmt att rida i långärmat. Minst 22 grader i skuggan och lite tryckande i luften. Vi red den långa turen tillsammans med Nattis kompis Thea och Felix. Idag fick jag rida Fabian mest för att jag älskar att rida ut i min westernsadel. 

Jag la ju ut sadlarna igår och har eventuellt fått svar på byte. Den är fin men inte lika fin som min tyvärr och kanske för vid. Imorgon kommer Jill med en sadel vi kan prova och så ska vi se hur mycket som behövs för att padda upp min så den passar. Jill tror Manolito kommer brädda sig fram när han börjar gå mer i westernform så kanske min kommer passa om ett halvår?  Ja då vill jag ju inte sälja den såklart. Men att ha två sadlar är lite mer än ekonomin klarar. 

Lite skillnad, lite rundare men också mer muskler


Idag var vi lagom svettiga när vi kom hem. Vi han en sväng till plaskis och även några turer upp och ner för klätterbacken. Jag ser på Manolito att vår terrängridning gör nytta, bakdelen har redan mer muskler och även bogarna...bara lite mer överlinje och mindre underhals så är han perfekt...ja det är han ju redan såklart...

Idag blev det inte lika lång betning som igår för jag ville hem och fixa i trädgården. Ringde mamma på vägen hem och bestämde träff. Vi åkte till trädgårdsforum i Landvetter för att handla lite. Jag köpte en cocktailtomat, två gurkplantor, dill och krasse. Mamma köpte inget. Vi drack lite kaffe på fiket där mitt över gatan och åt lite supergoda hallon mamma köpt till mellanmål. Mycket trevligt tills jag fick ett sms om att Amy stod och väntade i paddocken. Vi bokade den lektionen för två veckor sedan men eftersom vi inte bekräftat trodde jag hon glömt och tänkte att det får bli en annan gång...ytterst pinsamt. Vi bokade om till i morgon bara för att jag lite senare skulle upptäcka att Jill kommer samma tid. Svårt att rida både western och dressyr samtidigt på samma häst...det löste sig till det bästa och Nattis ska rida för Amy på tisdag,  PHUUU det är mycket nu. Behöver den där lediga dagen snart...

Hemma fick jag tillslut planterat två sorters potatis, bara mandelpotatisen som ska ner men jag har inte riktigt plats. Funderar på att köpa hinkar att plantera i, har någon goda erfarenheter av det?  Jag stod sen en timme drygt och slogs mot ogräset i växthuset, snart är det dags för utplantering. Jag höstgrävde totalt och städade i oktober. Trots det är hela växthuset fullt med alla värsta ogräsen som finns! Kirskål, vårsallad, brännässlor och rävsvans! Hur? När jag stod där och grävde kom jag på att jag borde ha en blogg till. Nu när dottern snott hästbloggen för sig själv och matbloggen vilar tills det börjar växa. Det växer ju som fasen så jag kunde ju skriva om det. Den skulle heta "ogräs i rabatten" och vara mycket ingående i sin beskrivning av alla vedermödor en odlare har.  Det skulle ju också innebär att jag kunde skita i ogräsrensning för att få mycket att skriva om...och alla mördarsniglar? Har inte sett dem än men de kommer sanna mina ord!! Slog ihjäl tre getingdrottningar i köket idag, sånt kunde man ju också skriva...

Just nu sitter jag på altanen med gott örtte från Celestial, regnet har smattrat ett tag men just nu håller det upp så fåglarnas sång hörs. Kaninen sträcker på sig i det fuktiga gräset, hon verkar lycklig i sin utebur som gått sönder så hon får vara ute hela tiden. Hur länge lever kaniner? Inte för att det spelar roll, vi vet inte hur gammal den är ändå. Hon har sällskap av en liten rödhake som bor inne i pilkojan. Den brukar sitta på staketet runt buren och kvittra på kvällarna. Väldigt "Peter Rabbit" över det hela. Saknas bara massor av krasseblommor för att det ska vara perfekt, tur jag köpte idag eller hur?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar