Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 26 januari 2015

Ny vecka

När helgerna är fullmatade kommer den nya veckan för fort... Jobbade en sån där lång dag, 8-19 idag så man är lite mör när man kommer hem.  

Idag hade Manne skött sig jättefint. Inte ett bocksprång över huvudtaget. Så skönt. Är lite orolig när Nattis är där utan mig nu... Inte för att hon inte klarar det lika bra som jag utan för att olycksrisken är så stor. Hon får inte gå med honom utan sällskap och det gör inte jag heller. Men som sagt idag var han snäll.

Klara kom för behandling idag igen och senan var fin. Det finns fortfarande en svullnad men det känns hoppfullt ändå. Klaras mamma var med och det är verkligen riktigt trevligt att hänga och prata allt från foder till hästtäcken med dem. Blir lite gladare efter ett biolight besök helt enkelt.

Avslutade kvällen med att planera inför hästflytten. Vi har bestämt att åka på lördag eftermiddag. På fredag har jag tagit semester och ska börja med att flytta 100 kilo ensilage. Det räcker ju inte ens en vecka! Sen flyttar vi inte allt direkt vi vet ju inte om vi ska stå i gråbo länge men eftersom vi sagt upp platsen är det två månaders uppsägning så vi har ju inte brottom att tömma allt heller. Vi får komma till ro lite först tror jag:) ivarjefall blev det ett långt samtal med Maria som har stallet och jag längtar tills att komma på plats där och få fokusera framåt. För Manne tror jag det blir perfekt bara vi får börja snart. Känner mig betydligt lättare i humöret nu än innan helgen, allt blir nog bra tillslut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar