Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 30 januari 2015

Semesterbesvikelse...


Naturligtvis kom årets snöfall i natt. Förstod nog redan när jag läste på Facebook om alla köer att detta inte skulle blir som jag planerat. Trots det åkte jag till stallet för att dra loss transporten och åka och laga däcket. Kanske det fallit mindre snö i Öjersjö? Ha!! Jag borde vetat bättre. Men det gör man aldrig eller hur? 

Kom till stallet och såg att det inte ens gick att köra upp för backen utan det blev till att köra förbi till nästa rondell och ringa återbud till däckfirman. Sen åkte jag hem och surade på soffan en kvart eller två innan jag istället för att fixa transport och ensilage tog i tu med att rensa halsdukslåda och damma i vardagsrummet. De ytor som inte är belamrade... Nattis fick inte mina meddelanden förän hon stod på busshållplatsen så istället för att åka till stallet åkte hon hem och hjälpte till att städa lite. Vi åt en omelett och sen kunde  Klara komma redan vid två för att ge biolight. 

Kanske kunde vi promenera Manne lite och mocka i hagen? Men vi fick nästan gräva fram hästen ur snön så nån promenad var det inte tal om. Däremot var senan ännu bättre idag så nu kan vi dra ut mellan behandlingarna lite mer.


När vi stod där i stallet och klagade lite kom vi på att vi kunde packa bilen med torv och annat smått och gott och börja flytta. Sagt och gjort. Efter behandlingen åkte vi upp till Sörgården och fixade i Mannes Box. Det känns verkligen så bra och hemtrevligt där också. Jag är väldigt väldigt glad över att vi kan flytta och att Maria erbjöd plats. Hoppas folk är trevliga i nya stallet också. Maria och hennes familj känns i varjefall klockrent trevliga så oavsett kommer set att bli bra.

När vi kom dit höll de på att iordningställa Mannes hage. Den är jättestor fast den bara är 8x8. Manne kommer att få det så bra och nattis tycker att stallet är jättemysigt och att det luktar stall på riktigt. Jag är benägen att hålla med. 





Så nu när klockan är stax efter sex och jag har druckit upp resterna av julglöggen (bara för att kunna släng ut flaskorna) och sitter med värmefilten runt mig känns livet ganska ok. Huvudet dunkar visseligen och den där dayquill som var så bra i morse har tydligen övergivit mig nu... Väntar på makens fantastika chilli och ett glas rött att toppa med och mår efter omständigheterna ganska bra.

Imorgon är planen att övertala sonen om att packa ensilage och bära tunga saker och helt enkelt hjälpa oss att flytta allt. Om vi slipper mer snö i helgen flyttar vi Manne på söndag istället så allt kanske löser sig trots att min semesterdag från början kändes som en besvikelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar