Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 13 februari 2015

Fredag!!,

Ibland längtar man mer än annars. Idag jobbade jag sent men vilken mysdag! Hjärtan och kärlek överallt trots att det är fredagen den13:e. Vi gjorde fina hjärtan med klistermönster i rött...ja det var liksom det.  Det låter kanske lite småpatetiskt men det var helt underbart. Jag har inte så stora krav kanske...

Nattis var först och red  Bayley innan hon tog buss och tåg och buss igen till Manne. Det går ganska bra tror jag att ta sig till stallet den vägen. Själv känner jag hur irriterad jag är bara över att köra bil från jobbet den sträckan. Kanske för att det inte ger så stor utdelning för mig personligen just nu. Nattis är nöjd dock och älskar sin ponny (just nu är den hennes...jag har inget med den att göra) idag hade vi övertalat stallägaren att följa med på promenad för att se till att Manne skulle sköta sig. Hon gick före med söta fina Dancing. Och jag gick bredvid henne med ett grimskaft för säkerhetsskull. Vi han väl gå 20 meter innan Manne tog ett bett ur Dancings rumpa och sen en tugga av mig innan vi körde grimskaft på. Det blev trots det en trevlig promenad på ca 20-25 minuter och vi kom nästan hela vägen hem utan missöden även om han hela tiden gick och var på väg att explodera. Nattis är duktig på att hålla honom sysselsatt med lite slutor och andra övningar som är ok för senan. Han exploderade först när vi passerade en bil som först artigt stannade för första hästen men precis när vi passerade la i växel och gasade på lite. Det lilla räckte för att få ett rejält språng. Lite stegring och urrande innan han stannade. Så glad att jag hade grimskaftet på så han stoppade innan han skadade sig igen. Nattis sträckte till ryggen lite men det verkade gå över fort...och senan såg fin ut efter så det gick ju bra den här gången också. För varje dag som går blir det lite mindre risk att dra upp skadan. Om man ska tänka lite positivt så gick han i grymt fin form idag och jobbade genom hela kroppen. Bra bjudning så länge den stannar på marken. 

Det var skönt att komma hem och kunna sätta på en gryta med stroganoff som mamma gjort i veckan. Maten var klar på ett kick och nu är grytan slickad  och ren.  Väldigt gott, tack mamma du är en ängel och en självaräddare! Älskar dig så mycket att det blir varmt i hela kroppen...tack för att du finns.❤️ 

Så här känns det att  leda vår ponny just nu... Han är så snygg men j...ligt jobbig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar