Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 9 februari 2015

Vårkänslor

Idag sken solen och det var riktigt varm och skönt. Barnen leker utan vantar, pålle går utan täcke...mössan åker ner i fickan. Lång dag på jobbet och nu mer är jag mest i barngrupp och dagar som den här är det ingen förlust alls...att jobba mellan 8 och 19 är däremot väldigt lång dag. 

Ryggen var för första gången sen ryggskottet helt ok. Inte kanske helt friskförklarad för det är fortfarande omöjligt att dra över overallbyxbenen över stövelskaften. Men det är på rätt väg nu...tack ock lov för jag är inget vidare på att ta det lugnt och se på när andra jobbar.

Nattis hjälpte först sin mormor att städa huset för att tjäna lite pengar till ridlektionen i morgon. Sen tog hon bussen till stallet för första gången. Det är en bit att åka. Hon hade ridit ut tillsammans med stallets unghäst som fick ta rygg på Mannes i förhållandevis lugna rumpa. Det hade gått jättebra även om det bara blev en kvart idag...senan var föret svullen och sen på kvällen Mycket bättre... Funderar på vad som är problemet? Ivarje fall var stallet klart när jag kom halv åtta efter jobbet. Skönt för jag var trött som satan...

Imorgon ska vi få hjälp med stallet och med ridningen. Jag jobbar men nattis ska till PRK och ta hand om stallet där. 

Sonen hade lagat middag tillsammans med sin kompis och bjöd på middag när vi kom hem. Man känner sig bortskämd ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar