Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 21 februari 2015

Mellanlandar

Tio minuter i soffan nästan raklång behöver jag nu. Tyckte vi sov ut lite grann i morse när vi gick upp nio för frukost och sen ett litet kaffebesök hemma hos mammsen. Hon hade stickat jättefina mössor och handledsvärmare till mig och dottern i reflexgarn. De var jättefina och väldigt praktiska. Funderar på om hon ska få sticka en i varningsgult att ha i stallet också...de är inte billiga dock men nu stickar hon massor som ska med till USA där syrran ska sälja den på nån svenskmarknad nästa höst. Hennes hundar hade fått jättefina täcken så jag tyckte ju hon kunde sticka till Manne också. Haha det skulle väl gå åt 100 nystan och sen skulle det väga så mycket  att han inte orkar gå. Men jag fick faktiskt en ide. Man skulle ju kunna göra nån sorts flätor som man på nåt sätt kan fästa i svansen så det hänger reflexer i rumpan? Det ska jag kolla ...

I stallet hade vi att göra men det går ju ganska fort. Jag släpade in några gamla stockar och la i vägen där han har grävt mest. Vet inte om det kommer göra någon som helst skillnad. Innan det började regna kom vi ut på en härlig promenad. Jag går mellan Manne och Dancing och känner mig som om jag var ute med hundarna. Manne var super snäll idag med även om han har börjat med nått knäppt ticks. Han slänger med huvudet och stampar med ena benet samtidigt när han går...det ser helt konstigt ut. Men vi kom hela vägen upp i området och tillbaka idag. Det blir precis 25 minuters rask skritt. Nu känner jag att jag motionerat ordentligt idag med.

Alldeles strax ska jag iväg till mina tjejer för middag, bubbel och skratt. Finbesök från Kina och Stockholm gör gänget fulltaligt den här gången så vi stannar över natten för att hinna njuta av varandra. Jag kommer säkert sist men jag var bara tvungen att vila lite innan jag åker. Men nu är det dags!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar