Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 15 februari 2015

Ny energi

L
Vaknade i morse, ganska sent trots allt framemot nio tiden. Utvilad! Det var skillnad mot förra veckans extremtrötthet. Idag hade vi endast ett litet stall att åka till och jag hade riktigt stor lust idag. Vi packade med oss en gammal rucklig lagerhylla vi inte längre vill ha i vår nya fina källare. Det passade perfekt uppe på loftet där alla har en liten vrå att hänga sina saker och ha fodertunnor med mera.




Efter att ha packat in allt snyggt kände jag mig nöjd och genast helt hemma och installerad. Nattis var tyvärr inte alls på humör eller med ork. Hon tog god tid på sig med Manne och mockade boxen och hagen. Jag fixade med maten och började se hur vi skulle få ihop matbordet. Det blev bättre än innan men jag hade inget grus så istället fyllde jag med stora tunga stenar och annat och la ett par halm balar överst för att skydda Manne från att skada sig. Eftersom han inte är helt glad i halm hoppas jag att han inte äter upp allt men då har han å andra sidan något att syssla med under dagen...





Idag blåste det lite så det var inte lika skönt. Men efter att ha jobbat med kroppen utomhus hela dagen känns det underbart att a varit utomhus mycket ändå. Fast fler dagar som gårdagen hade varit skönt...

Nattis red en stund, bara 20 minuter drygt idag. Vi hade med oss två pållar som sällskap, utöver Dansing följde även Mio, unghästen med. Det gick lika bra idag som igår fast Manne var betydligt piggare och kastade en del med huvudet "som om" det skulle bli bus. Men med ett litet kedjegrimskaft som rasslar vågar han inte så mycket. Jag tyckte nog han var ganska fin faktiskt, men Nattis som var den som får sitta på upplevde det jobbigare...fast så hade hon ju lite feber också så det påverkar ju. Trevliga människor är det också i stallet vi flyttat till. Det kom ju som en positiv extra bonus utöver att vi faktiskt var tvungna att hitta bättre möjligheter. Men ofta hänger vi kvar lite för länge bara för att det är trevligt att småprata och sopa golv.

Under dagen fixade min Crocpot middag åt oss. Det blev pumpasoppa med överblivna grönsaker och korvslantar. När vi är klarar för att äta var det bara att ta stavmixer och reda av med grädde och steka upp korvarna och lägga i. Så otroligt bekvämt. Vi hade inte bröd hemma så då passa de jag på att övningsköra lite med  Jonte som fick köra till affären och sen träna på start i motlut. Det går bra för honom tycker jag, önskar bara jag hade mera tid över till honom nu när han behöver det...



Avslutade dagen på allra bästa sätt med ett långt samtal med Lovisa som är hemma i Sverige ett par veckor. Vi ska försöka hinna träffas några gånger hoppas jag så nu får det bli ordning på den där ponnyn och dotter. Får allt vara frisk snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar