Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 3 februari 2015

Tristess

Det här med att vara hemma när man inte kan göra något är faktiskt inget vidare...just nu sitter jag och funderar på om jag inte kan gå och jobba i morgon, om inte annat för att jag döööör av tristess här hemma. Idag sov jag till åtta då ryggen sa åt mig att det var dags att röra lite på sig...tyvärr hade jag lite ondare idag än i går vilken säkert har att göra med att jag var i stallet. Trots att jag faktiskt nästan inte gjorde något alls...

Dagen började mysigt med frukost, GP och orudis...levande ljus och brie med färska fikon...satt och njöt tills klockan var strax efter nio. Sen var jag alltså redo för dagen, vilket i mitt fall innebar att jag haltade in till bekväma fåtöljen och satte mig med en bok. Innan lunch börjar det krypa i kroppen av overksamhet. Herregud vad tråkigt det är att inte kunna göra något av intresse. Funderade på att ta fram datorn och jobba lite men sen kom jag på att man faktiskt får ett ganska saftigt avdrag på lönen när man är hemma och beslöt att inte göra det. Man jar ju inget liv alltså...

Sen kom jag på att jag tänkt göra en fotobok på mina bilder från Kinaresan för ett och ett halvt år sedan. Jag har ju inte haft tid med det för det är sällan jag är hemma flera timmar i sträck. Alltså sagt och gjort. Efter några timmar är jag väldigt nöjd med resultatet. Det blir massor av sidor om alla bra bilder ska vara med, och det ska de ju för annars är en fotobok ganska meningslös. Tyvärr blir den för dyr att skicka efter för tillfället men nu är den sparad. 700kr kan ju inte vara ett bra pris när man tänker efter?  Kanske ska gå tillbaka och sortera lite i bilderna...eller också spara lite pengar och unna sig.

Tillslut hade i varje fall dagen gått så det var dags att hämta Nattis på skolan och köra henne till stallet. Idag skulle Manne vila så det var bara mockning av sjukhage och Box, vattenpåfyllnad ute och inne, två fodernät, massage med arnika och medicin i krubban. Jag kunde mocka inne...sen orkade jag inte så mycket mer. Senan var kanske lite lite mer svullen men det är svårt att säga. Det var nog bra med en dag att vila och så kommer Klara med biolight i morgon. 

Nu är jag trött i ryggen igen fast jag inte gjort något på hela dagen. Imorgon måste jag köra till Nattis skola och gå på ett utvecklingssamtal klockan 8.20 därav att jag funderar på om jag inte lika gärna kan sitta på kontoret trots att det är jobbigt att sitta länge. Jag får väl se hur det känns i morgonbitti...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar