Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 16 mars 2015

Att ändra sina planer

En sån härlig måndag. Vädret var ju måndagsgrått men det gjorde ingenting alls för inne i alprummet lyste mina kollegor som solar. Vi går in i spurten och har morgondagen fullsmockad med samtal också innan sammanställning och analysfasen kommer de sista dagerna. Idag satt jag bara två timmar på kvällen och förberedde mina samtal för imorgon. Vi kommer troligen vara lediga lite på fredag för att kompensera alla sena kvällar. Men det beror ju på hur flitigt och sent vi jobbar de övriga dagarna här alltså. Man får vara lite flexibel helt enkelt...

I stallet fick vi också vara lite flexibla idag. Jag var verkligen inte jättesugen på stalljobb idag. Lite frusen och hungrig kom jag dit och då hade Eva-Lena hjälpt oss med att mocka och fixa maten för Manne.  
Vi ska hjälpa henne i morgon i utbyte mot några måndagar så vi får vila lite...så tog hon miste på måndag och gjorde för oss idag. Det gjorde verkligen inget ont.  Vad som däremot måste ha gjort ont var smällen som hände i rondellen bredvid stallet. En jättesmäll först och sen massor av sirener och blåljus...först märktes inget på Manne som var ensam i sin hage på framsidan då Dancing höll Neo sällskap på baksidan men efter en stund med trafik, skrapljud och blåljus började han bli lite orolig. Vi tog in och fixade och väntade på att de skulle fixa i ordning vad det nu var där ute. Men det tog sin lilla tid och vi var inte säkra på vad det var som hänt men vi såg att det låg en stor lastbil i rondellen. Vi kände oss inte sugna på att gå förbi med Manne ensam och det kändes inte sjyst att lämna Neo inne själv med allt oljud. Tänk om det skulle explodera...så vi ändrade vår plan och tog en mysdag. Först klockan nio var sista blåljusen borta sa Maria ikväll...undrar vad som hände?

Att åka hem var inte det lättaste för vägen ut var blockerad i ena riktningen och ur den andra kom vi inte igenom rondellen mot Lerum då vägen var avstängd. Vi fick ta till vänster och kom så ut på en liten omväg och fick åka hem via Alingsås. Det tog sin lilla tid men bjöd på vackra omgivningar och en fantastisk solnedgång. Man får se det positivt. Mindre kul då att sen få reda på att vi kunde tagit höger och kommit in i gråbo och på så sätt kommit runt....nästa gång! Då blir det rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar