Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 18 mars 2015

Värme

I eftermiddag kändes det dom en sval sommarkväll i juni. Vi jobbade på med strukturer och började hitta in i slutklämmen. Det känns spännande och tryggt. Om vi kunnat förmedla alla de tankar och reflektioner vi haft kring uppdraget...om jag själv kommer ihåg hälften av alla tankar jag själv kan ha nytta av skulle jag känna mig rik. Just nu kurrar det mest i magen och jag känner mig frusen och huvudet värker. Antingen har jag överdoserat klokskap från mina kollegor eller så är jag lite risig.

Stallet var som det brukar vara med ett undantag. Jag försökte njuta av att vara där. Så när jag fyllde sjätte kannan med vatten i baljorna och lyssnade på fågelsången försökte jag verkligen göra just det. Hälla vatten. Och GÖRA det med alla sinnen. Vi fick en fin promenad i kvällsljuset också och det var då vi sa att det kändes som en junikväll efter regnet vid 22 tiden. Ljummet, kvavt och alldeles förträffligt. Tog lite trav idag med då senan var helt ok. Lika efter, kanske lite mer svullen...snäll ponny i varje fall som inte busar utan travar snällt.

Jag fick vara på ett trevligt ställe i Alingsåstraktien och jobba idag. Hemma hos en av kollegorna i ett alldeles underbart hus med alldeles underbar utsikt och fin bilväg för att komma dit. Jag minns varför jag ville ha ett hus på landet när jag satt där och tittade ut över landskapet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar