Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 7 mars 2015

Hej där familjen...

Det var länge sedan jag såg i varje fall 50% av familjen i dagsljus faktiskt. Veckan som gick åt vi inte ens middag tillsammans mer än i går kväll...så idag var fokus  att hinna se varandra lite i vart fall.

Manne fick en biolight behandling i morse och efter det åkte vi upp till Öjersjö för att hämta ensilage och torv. Eftersom han fått stå inne som sällskap lite denna vecka har det gått åt lite mer än vanligt så jag kommer få börja köpa innan uppsägningstiden går ut, men jag har hittat ett ställe i Floda som säljer till hyfsat pris så det löser sig. Balen med ensilage var tyvärr inte nyöppnad så den här gången fick vi ta för en vecka bara för jag tror inte det håller sig fräscht i nästan tre veckor nu när det börjar bli lite varmare. Träffade våra kompisar Thea och Anki och stod och pratade en lång stund. Saknar dem jättemycket faktiskt även om vi trivs väldigt, väldigt bra i nya stallet. Nu är det bara några veckor kvar med två stall att relatera till och det ska bli väldigt skönt. Men också en saknad...

Manne fick vila idag så det blev ingen riddebut för mig idag heller. Nattis är förkyld och det blåste snorkallt och ingen var särskilt taggad för att promenera fram och tillbaka på vägen. Istället åkte jag och Karl till Ikea för att köpa de där Ivar hyllorna vi planerat till källaren. Det var kanske inte den mest  romantiska platsen men det var trevligt att bara strosa runt och fundera på lösningar hand i hand, och se mannen i dagsljus!  Tack och lov hade han inte åldrats nämnvärt sen sist...

Sena blev vi för hyllplanen var slut och vi fick åka till nästa Ikea också....så Nattis fick laga lite mat. Med interaktivt stöd via telefon blir det älgstek, kokt potatis, rödbetor och vitkål i ugnen...det luktar gott så jag hoppas det smakar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar