Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 11 mars 2015

Urtrött

Redan klockan sju satt jag beredd med block och penna och vassaste glasögonen på för att göra observationer i verksamheten jag besöker. Man ser, reflekterar analyserar ifrågasätter sig själv och vad man tänker så många gånger om på en timme att hjärna behöver reboostas med choklad hyfsat regelbundet. Det är så roligt men Gud vad trött man blir!  

Jag hade ju klantigt nog inte koll på vilka veckor det var ALP utan bokade redan innan jul både workshops och utbildning för digital kompetens. Utbildningen kunde jag flytta ett par veckor men workshopen var svårare. Så efter lunch packade jag ihop och åkte till kontoret och laddade om till workshopledare. Först var det lite svårt att byta roll och inriktning men strax blev det spännande och roligt. Mest spännande var kanske att AppStore fick tekniska problem och det alltså inte gick att hämta appar för deltagarna. Tur då man är flexibel och kan planera om så kursen funkar med två iPads på sex personer. Jag var lite ledsen för tre personer skickade återbud på grund av sjukdom i sista minuten men det var ju kanske tur för nu blev allt ganska bra. Det blev en hel del skratt och när klockan var halv fem var det svårt att slita sig för några. Det är ett gott betyg!

Själv var jag tvungen att skynda iväg tillbaka till Lerum igen. Nattis skulle ha varit tidigt i stallet men hon var försenad så det tog ett litet tag innan vi kom iväg ut. Idag var senan både svullen och varm igen! Hur är det möjligt? Jag förstår inte, ser inget samband eller mönster alls. Man skulle ha en liten filmkamera på hela dagen och se om han gör nåt speciellt. Ivarje fall så är det biolight i morgon igen och det brukar ju ta ner svullnaden. Vi lindade och promenerade iväg i kvälls solen. Hästarna var lugna och vi strosade ovanligt långsamt för till och med Manne kunde skritta fint idag. Behövde inte sätta på kedjegrimskaftet en ända gång, inte ens i trafiken och idag var det brötigt. Massor av bilar och moppar och halva väggen är uppgrävd för rörläggning. Det blev 35 minuter precis idag och efter var svullnaden lite bättre. Där ser jag ett mönster, det är bättre efter ridning. Tanken är att vi ska vara uppe i nästan en timmes skritt den här veckan och börja trava lite. I morgon får vi försöka ta oss lite längre ändå så vi pressar lite mer. Kanske första traven kommer i helgen? Eller i morgon? Vi får se hur det blir.

Karl hade lagat en fantastisk blomkålsgratäng med bacon, champinjoner och ost. Och den var fortfarande varm när jag kom hem. Tre dagar på raken vi ätit varm mat, man kan blir bortskämd faktiskt. Nu vill jag sova fast klockan bara är kvart över åtta men jag tycker nog jag fyllt dagens kvot av aktivitet...eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar