Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 10 mars 2015

Utvecklande möten

Att mötas. Det är spännande. Vi ägnar så många timmar, dagar och år åt att prata med människor, träffa människor vara med människor. Och så har vi möten. De som förändrar något, är på riktigt, närvaron i samtalet går att ta på...det händer något i mig.  Händer det något i dig?  Såna möten som inte är utifrån mig utan utifrån nyfikenhet på dig. Vem är du? Vem blir jag med dig? Såna möten....åh vad jag älskar dem! Och vilken tacksamhet jag känner för att jag då och då i mitt jobb och liv får förmånen att mötas på riktigt och låta det hända något med mig. Att bli utmanad till nya tankar, nya bilder av mig själv, nya styrkor, förmågor, svagheter...sidor att utveckla. Samtalskonst eller konsten att samtala fick vi jobba med idag. Och som avslutning på kvällen tittade jag på ett samtal på TV2 min sanning med Eva Dahlgren. Intressant både utifrån dagens erfarenheter av att leda samtal men också för att det är en artist jag beundrar på många olika plan. Och nu blev jag sugen att plocka fram en spellista och grotta ner mig i den musiken.

Skönt att idag åka direkt efter en givande ALPdag till stallet utan krav. Bara hugga i och jobba fysiskt. Tyst och tomt bara hästarna i hagen och skiten i boxarna. En timme tar det inklusive frambensmassage och mediciner. Idag var det vila på schemat. Nattis har prov och måste plugga lite. Det var ganska tur tror jag för i dag blåste det så taken nästan lyfte. Men senan var jättefin och helt sval, ren och osvullen. Skönt men ologiskt...

Att stallet gick fort innebar att jag för andra dagen i rad har ätit varm mat och samtalat med min familj vid bordet. Idag samtal och genmodifikation och moral kring medicinska framsteg...tankarna spänner över oceaner vissa dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar