Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 15 mars 2014

Vårkänslor

Idag gick jag upp supertisdagens för att väcka sonen som skulle på sitt livs första jobbintervju...jag håller tummarna för att han får möjlighet att börja sin arbetskarriär på företaget i fråga då jag själv haft lite kontakter där i helt andra sammanhang och verkligen tycker det verkar vara skönaste stället i stan att jobba på...tyvärr har jag inte den typ av kontakt som skulle kunna ge nån gräddfil så han får väl hoppas på sin egen charm och talang. Som vanligt...

Jag kunde inte somna om så redan vid tio hade jag ätit frukost och läst tidningen NOGA och klätt om. Det var stalldags och solen strålade verkligen. Fabian var ju oren i torsdags så han vilade i går. Idag tömkörde jag för att kunna se rörelserna ordentligt från marken. Och idag gick har rent igen tack och lov! Jag misstänkte att jan busat lite i hagen och han visar alltid tydligt om något inte är bra. Vi brukar också lyssna på honom så hittills har vi aldrig fått något långvarigt på honom. Det gick inte så fort och bjudningen är det si och så med som den brukar vara under pälsfällningen. Fast förvånande nog har den inte riktigt kommit igång än. I fjol hade han nästan fällt klart det värsta i mars trots att snön fortfarande låg. Men men. Vi körde 40 minuter skritt och trav och han satta alla sidvärtsrörelser helt korrekt för första gången min fina ponny. Jag förstår inte hur jag ska kunna skiljas från honom och inte veta att han har det bra...

Vi känner oss oerhört glada över att vi kommit ett steg närmre att faktiskt vara ponnyägare. Även om Fabian är mycket vackrare (hosthost) tror jag att det är en kanonponny. Jag mailade en sån där equiterapeut igår men har inte fått svar ännu. Funderar på att skicka ett sms och be ägaren rida lösgörande och mjukgörande hela vecka för att vara på säkra sidan;)

När jag var klar i stallet åkte jag direkt till mamma som först bjöd på lunch och sen kaffe innan vi tog i tu med baksidan av hennes trädgård. Hon går i pension om två veckor och ska ha stor fest hemma. Så idag har vi tagit ner presseningar och ställt i ordning möblerna, sopat golvet och rensat i rabatterna. I veckan ska vi åka till Hultet med allt skräp och städa på framsidan så det är riktigt fint. Bra art får gjort allt sånt tidigt på våren för när det börjat bli dags att så och plantera har jag lite ont om tid några veckor.

Nu ska vi ge oss i väg till min kusin på lite mat och hämta nycklar för vi ska passa katterna gör dem när de åker bort om några veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar